14Maj
By: MW khrybitwy.pl Wł.: 14 maja 2019 In: News PL Comments: 0

Sezon truskawkowy nadchodzi.

Chyba każdy z nas kocha truskawki. Z niecierpliwością czekamy, aż pyszne czerwone owoce pojawią się w sklepach i na placach targowych. Z największym utęsknieniem czekamy rzecz jasna na najsmaczniejsze polskie truskawki, a najchętniej bezpośrednio od producenta. Truskawki to owoce, które posiadają mnóstwo witamin. Przede wszystkim znajdziemy w nich duże ilości witamin z grupy B. Owoce te to również prawdziwe bogactwo potasu, wapnia oraz żelaza. Spożywanie truskawek pomoże więc walczyć z anemią spowodowaną niedoborem żelaza.

Truskawki - jak je spożywać

Truskawkowe koktajle

Miłośnikom koktajli polecane są truskawkowe szejki. Oprócz truskawek warto dodać do nich szpinak, rukolę czy jarmuż. Koktajl można przygotować na bazie soku jabłkowego czy mleka. W wersji wegańskiej koktajl można przygotować na bazie takich mlek jak: mleko sojowe, mleko migdałowe czy mleko ryżowe. Dobrym pomysłem będzie również mleko kokosowe, które bogate jest w cenne tłuszcze. Koktajl warto wzbogacić takimi dodatkami jak nasiona lnu, orzechy czy spirulina. Słodycz truskawek w znaczącym stopniu przełamie smak zieleniny. Dlatego też koktajle z dodatkiem szpinaku i truskawek to świetny deser dla osób, które nie lubią smaku zieleniny.

 

Sałatki truskawkowo- warzywne - smaczne i zdrowe

Budyń z truskawkami

Budynie większości z nas kojarzą się z błogim dzieciństwem. Nie da się jednak ukryć, że składy budyniów, które znajdziemy na sklepowych półkach pozostawiają wiele do życzenia. Z tego też względu warto byłoby ich unikać. Przygotujmy własny, zdrowy budyń na bazie kaszy jaglanej. Kaszę jaglaną warto ugotować na mleku roślinnym z dodatkiem ziaren wydrążonych z laski wanilii. Kaszę należy zmiksować z truskawkami na gładką konsystencję. Do smaku można dosłodzić całość miodem, cukrem lub syropem klonowym. W zdrowej wersji poleca się również ksylitol. Wierzch takiego budyniu warto udekorować truskawkami, orzechami oraz ziarnami. Budyń smakuje dobrze zarówno na ciepło jak i na zimno.”

Jeżeli jesteście Państwo miłośnikami tych jakże smacznych i zdrowych owoców, to z pewnością skorzystacie z możliwości zakupu na naszym placu – bezpośrednio od producentów. 

Zapraszamy na zakupy.

Truskawki – jakiej formie warto je spożywać?

Pyszna tarta z truskawkami

Nie da się ukryć, że w czerwcu na stołach królują ciasta z dodatkiem truskawek. Warto więc przejrzeć blogi kulinarne oraz czasopisma o tejże tematyce. Bardzo popularne są puszyste biszkopty z truskawkami oraz ciasta na zimno. Ciekawym pomysłem są również tarty z truskawkami. Jeżeli zależy nam na tym, by tarta była zdrowa, koniecznie zastąpmy klasyczną mąkę pszenną mąką pełnoziarnistą lub orkiszową. Cukier zastąpmy ksylitolem lub erytrolem. Masę warto wykonać na bazie serka mascarpone oraz bitej śmietany. W wersji wegańskiej możemy jednak użyć stałej części mleka kokosowego, które należy ubić podobnie jak śmietanę. Tartę należy udekorować surowymi truskawkami. Ciasto można podać z listkami mięty lub melisy. Świetnie sprawdzi się mięta czekoladowa.

Koktaile i szejki truskawkowe smaczne i zdrowe

Sałatki z dodatkiem truskawek

Połączenie warzyw z owocami jest połączeniem dość nieoczywistym. Nie da się jednak ukryć, że warzywa oraz owoce mogą stworzyć ciekawą kompozycję smakową. Truskawki dobrze komponują się ze szpinakiem. Oprócz szpinaku do [b]sałatki z truskawkami[/b] warto dodać kurczaka, nasiona słonecznika oraz pestki dyni. Smak truskawki warto również wzbogacić dodatkiem sera. Świetnie w tej roli sprawdzi się słona feta. Gotową sałatkę należy polać oliwą z oliwek. Możemy użyć również octu balsamicznego.

Truskawki w budyniu - niedoceniane wartości. smakowe